Changements sur "G21-P011 Promouvoir les entreprises à but social"
Corps du texte
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Submitter Name
Tom Whitlam
Proposal
The GPC will develop policies to support the proliferation of social purpose businesses and corporations across Canada and internationally.
Objective
The single-minded pursuit of the maximization of profit and shareholder value is a core reason for many of our world’s troubles. A social purpose business is one that adopts a charter and a definition of fiduciary duty that requires the pursuit of social and ecological benefits for all stakeholders, as well as financial benefit for its owners and shareholders. This policy proposal aims to help these social purpose businesses proliferate across Canada and internationally.
Benefit
The benefits of such a change are immediate for the stakeholders of a social purpose business, including customers, suppliers, workers, Nature, and the communities where it operates.
Supporting Comments from Submitter
The best evidence comes from the success of registered Benefit Corporations (B Corps), of which there are 3,585 in the world in 74 countries, including 71 in Canada.
To win certification, B Corps have to complete a tri-annual Impact Assessment and score at least 80 points out of 200, winning points for the way they treat their workers, the community and the environment.
https://bimpactassessment.net/how-it-works/frequently-asked-questions/the-b-impact-score.
See also: The Purpose Revolution: How Leaders Create Engagement and Competitive Advantage in an Age of Social Good, by John Izzo and Jeff Vanderwielen.
Green Value(s)
Ecological Wisdom, Sustainability, Participatory Democracy, Social Justice, Respect for Diversity, Non-Violence.
Relation to Existing Policy
Add to current GPC policy
", "Auteur
Tom Whitlam
Proposition
Le PVC élaborera des politiques visant à soutenir la multiplication des entreprises et des sociétés à vocation sociale au Canada et à l'étranger.
Objectif
La poursuite obstinée de la maximisation du profit et de la valeur marchande des actions est la raison principale de nombreux problèmes dans le monde. Une entreprise à vocation sociale est une entreprise qui adopte une charte et une définition de l'obligation fiduciaire exigeant la recherche d'avantages sociaux et écologiques pour toutes les parties prenantes ainsi que d'avantages financiers pour ses propriétaires et actionnaires. Cette proposition de politique vise à aider ces entreprises à vocation sociale à proliférer au Canada et à l'étranger.
Avantage
Les avantages d'un tel changement sont immédiats pour les parties prenantes d'une entreprise à vocation sociale, notamment la clientèle, les fournisseurs, le personnel, l’environnement et les communautés où elle opère.
Commentaires d’appui de l’auteur.e
La meilleure preuve est le succès des sociétés de bienfaisance enregistrées (B Corps), qui sont au nombre de 3 585 dans le monde, dans 74 pays, dont 71 au Canada. https://bcorporation.net
Pour obtenir la certification, les B Corps doivent effectuer une évaluation d'impact triennale et obtenir au moins 80 points sur 200, en gagnant des points pour la façon dont elles traitent leur personnel, la communauté et l'environnement.
https://bimpactassessment.net/how-it-works/frequently-asked-questions/the-b-impact-score.
Voir également : The Purpose Revolution : How Leaders Create Engagement and Competitive Advantage in an Age of Social Good, par John Izzo et Jeff Vanderwielen.
Valeur(s) Vertes
Sagesse écologique, Durabilité, Démocratie participative, Justice sociale, Respect de la diversité, Non-violence.
Relation avec la politique existante
Ajouter à la politique actuelle du PVC.
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Submitter Name
Tom Whitlam
Ratification Vote Results: Adopted
Proposal
The GPC will develop policies to support the proliferation of social purpose businesses and corporations across Canada and internationally.
Objective
The single-minded pursuit of the maximization of profit and shareholder value is a core reason for many of our world’s troubles. A social purpose business is one that adopts a charter and a definition of fiduciary duty that requires the pursuit of social and ecological benefits for all stakeholders, as well as financial benefit for its owners and shareholders. This policy proposal aims to help these social purpose businesses proliferate across Canada and internationally.
Benefit
The benefits of such a change are immediate for the stakeholders of a social purpose business, including customers, suppliers, workers, Nature, and the communities where it operates.
Supporting Comments from Submitter
The best evidence comes from the success of registered Benefit Corporations (B Corps), of which there are 3,585 in the world in 74 countries, including 71 in Canada.
To win certification, B Corps have to complete a tri-annual Impact Assessment and score at least 80 points out of 200, winning points for the way they treat their workers, the community and the environment.
https://bimpactassessment.net/how-it-works/frequently-asked-questions/the-b-impact-score.
See also: The Purpose Revolution: How Leaders Create Engagement and Competitive Advantage in an Age of Social Good, by John Izzo and Jeff Vanderwielen.
Green Value(s)
Ecological Wisdom, Sustainability, Participatory Democracy, Social Justice, Respect for Diversity, Non-Violence.
Relation to Existing Policy
Add to current GPC policy
", "Auteur
Tom Whitlam
Proposition
Le PVC élaborera des politiques visant à soutenir la multiplication des entreprises et des sociétés à vocation sociale au Canada et à l'étranger.
Objectif
La poursuite obstinée de la maximisation du profit et de la valeur marchande des actions est la raison principale de nombreux problèmes dans le monde. Une entreprise à vocation sociale est une entreprise qui adopte une charte et une définition de l'obligation fiduciaire exigeant la recherche d'avantages sociaux et écologiques pour toutes les parties prenantes ainsi que d'avantages financiers pour ses propriétaires et actionnaires. Cette proposition de politique vise à aider ces entreprises à vocation sociale à proliférer au Canada et à l'étranger.
Avantage
Les avantages d'un tel changement sont immédiats pour les parties prenantes d'une entreprise à vocation sociale, notamment la clientèle, les fournisseurs, le personnel, l’environnement et les communautés où elle opère.
Commentaires d’appui de l’auteur.e
La meilleure preuve est le succès des sociétés de bienfaisance enregistrées (B Corps), qui sont au nombre de 3 585 dans le monde, dans 74 pays, dont 71 au Canada. https://bcorporation.net
Pour obtenir la certification, les B Corps doivent effectuer une évaluation d'impact triennale et obtenir au moins 80 points sur 200, en gagnant des points pour la façon dont elles traitent leur personnel, la communauté et l'environnement.
https://bimpactassessment.net/how-it-works/frequently-asked-questions/the-b-impact-score.
Voir également : The Purpose Revolution : How Leaders Create Engagement and Competitive Advantage in an Age of Social Good, par John Izzo et Jeff Vanderwielen.
Valeur(s) Vertes
Sagesse écologique, Durabilité, Démocratie participative, Justice sociale, Respect de la diversité, Non-violence.
Relation avec la politique existante
Ajouter à la politique actuelle du PVC.
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