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Changes at "G21-P011 Promoting Social Purpose Businesses"

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    Submitter Name

    Tom Whitlam

    Proposal

    The GPC will develop policies to support the proliferation of social purpose businesses and corporations across Canada and internationally.

    Objective

    The single-minded pursuit of the maximization of profit and shareholder value is a core reason for many of our world’s troubles. A social purpose business is one that adopts a charter and a definition of fiduciary duty that requires the pursuit of social and ecological benefits for all stakeholders, as well as financial benefit for its owners and shareholders. This policy proposal aims to help these social purpose businesses proliferate across Canada and internationally.

    Benefit

    The benefits of such a change are immediate for the stakeholders of a social purpose business, including customers, suppliers, workers, Nature, and the communities where it operates.

    Supporting Comments from Submitter

    The best evidence comes from the success of registered Benefit Corporations (B Corps), of which there are 3,585 in the world in 74 countries, including 71 in Canada.

    https://bcorporation.net

    To win certification, B Corps have to complete a tri-annual Impact Assessment and score at least 80 points out of 200, winning points for the way they treat their workers, the community and the environment.

    https://bimpactassessment.net/how-it-works/frequently-asked-questions/the-b-impact-score.

    See also: The Purpose Revolution: How Leaders Create Engagement and Competitive Advantage in an Age of Social Good, by John Izzo and Jeff Vanderwielen.

    Green Value(s)

    Ecological Wisdom, Sustainability, Participatory Democracy, Social Justice, Respect for Diversity, Non-Violence.

    Relation to Existing Policy

    Add to current GPC policy

    ", "

    Proposition :
    Le PVC élaborera des politiques visant à soutenir la multiplication des entreprises et des sociétés à vocation sociale au Canada et à l'étranger.

    Objectif :
    La poursuite obstinée de la maximisation du profit et de la valeur marchande des actions est la raison principale de nombreux problèmes dans le monde. Une entreprise à vocation sociale est une entreprise qui adopte une charte et une définition de l'obligation fiduciaire exigeant la recherche d'avantages sociaux et écologiques pour toutes les parties prenantes ainsi que d'avantages financiers pour ses propriétaires et actionnaires. Cette proposition de politique vise à aider ces entreprises à vocation sociale à proliférer au Canada et à l'étranger.

    Avantage :
    Les avantages d'un tel changement sont immédiats pour les parties prenantes d'une entreprise à vocation sociale, notamment la clientèle, les fournisseurs, le personnel, l’environnement et les communautés où elle opère.

    Commentaires d’appui de l’auteur.e :
    La meilleure preuve est le succès des sociétés de bienfaisance enregistrées (B Corps), qui sont au nombre de 3 585 dans le monde, dans 74 pays, dont 71 au Canada. https://bcorporation.net

    Pour obtenir la certification, les B Corps doivent effectuer une évaluation d'impact triennale et obtenir au moins 80 points sur 200, en gagnant des points pour la façon dont elles traitent leur personnel, la communauté et l'environnement.

    https://bimpactassessment.net/how-it-works/frequently-asked-questions/the-b-impact-score.

    Voir également : The Purpose Revolution : How Leaders Create Engagement and Competitive Advantage in an Age of Social Good, par John Izzo et Jeff Vanderwielen.

    Valeurs des Verts :

    Sagesse écologique, Durabilité, Démocratie participative, Justice sociale, Respect de la diversité, Non-violence.

    Relation avec la politique existante :

    Ajouter Ă  la politique actuelle du PVC.

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    Auteur

    Tom Whitlam

    Proposition

    Le PVC élaborera des politiques visant à soutenir la multiplication des entreprises et des sociétés à vocation sociale au Canada et à l'étranger.

    Objectif

    La poursuite obstinée de la maximisation du profit et de la valeur marchande des actions est la raison principale de nombreux problèmes dans le monde. Une entreprise à vocation sociale est une entreprise qui adopte une charte et une définition de l'obligation fiduciaire exigeant la recherche d'avantages sociaux et écologiques pour toutes les parties prenantes ainsi que d'avantages financiers pour ses propriétaires et actionnaires. Cette proposition de politique vise à aider ces entreprises à vocation sociale à proliférer au Canada et à l'étranger.

    Avantage

    Les avantages d'un tel changement sont immédiats pour les parties prenantes d'une entreprise à vocation sociale, notamment la clientèle, les fournisseurs, le personnel, l’environnement et les communautés où elle opère.

    Commentaires d’appui de l’auteur.e

    La meilleure preuve est le succès des sociétés de bienfaisance enregistrées (B Corps), qui sont au nombre de 3 585 dans le monde, dans 74 pays, dont 71 au Canada. https://bcorporation.net

    Pour obtenir la certification, les B Corps doivent effectuer une évaluation d'impact triennale et obtenir au moins 80 points sur 200, en gagnant des points pour la façon dont elles traitent leur personnel, la communauté et l'environnement.

    https://bimpactassessment.net/how-it-works/frequently-asked-questions/the-b-impact-score.

    Voir également : The Purpose Revolution : How Leaders Create Engagement and Competitive Advantage in an Age of Social Good, par John Izzo et Jeff Vanderwielen.

    Valeur(s) Vertes

    Sagesse écologique, Durabilité, Démocratie participative, Justice sociale, Respect de la diversité, Non-violence.

    Relation avec la politique existante

    Ajouter Ă  la politique actuelle du PVC.

    ", "

    Submitter Name

    Tom Whitlam

    Proposal

    The GPC will develop policies to support the proliferation of social purpose businesses and corporations across Canada and internationally.

    Objective

    The single-minded pursuit of the maximization of profit and shareholder value is a core reason for many of our world’s troubles. A social purpose business is one that adopts a charter and a definition of fiduciary duty that requires the pursuit of social and ecological benefits for all stakeholders, as well as financial benefit for its owners and shareholders. This policy proposal aims to help these social purpose businesses proliferate across Canada and internationally.

    Benefit

    The benefits of such a change are immediate for the stakeholders of a social purpose business, including customers, suppliers, workers, Nature, and the communities where it operates.

    Supporting Comments from Submitter

    The best evidence comes from the success of registered Benefit Corporations (B Corps), of which there are 3,585 in the world in 74 countries, including 71 in Canada.

    https://bcorporation.net

    To win certification, B Corps have to complete a tri-annual Impact Assessment and score at least 80 points out of 200, winning points for the way they treat their workers, the community and the environment.

    https://bimpactassessment.net/how-it-works/frequently-asked-questions/the-b-impact-score.

    See also: The Purpose Revolution: How Leaders Create Engagement and Competitive Advantage in an Age of Social Good, by John Izzo and Jeff Vanderwielen.

    Green Value(s)

    Ecological Wisdom, Sustainability, Participatory Democracy, Social Justice, Respect for Diversity, Non-Violence.

    Relation to Existing Policy

    Add to current GPC policy

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