Changements sur "Allowing in-person General Meetings"
Titre
- +{"en"=>"Allowing in-person General Meetings", "machine_translations"=>{"fr"=>"Autoriser les assemblées générales en personne"}}
Corps du texte
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+["
- Introductory Statement
- At the last general meeting, during the height of the pandemic, an amendment was made that prevents the Party from holding in-person only General Meetings. While that may have made sense at the time, over 2 years later this needs to be reviewed as in-person meetings are a critical part of social organizations such as political parties.
- Emergency Motion Statement
- Article 8.7 be amended to read: \n\n\"A General Meeting may be held in person, online, or a hybrid of online and in person.\"
- Type of Emergency Motion
- A constitutional amendment to change the constitution or bylaws
- Benefit
- This amend gives the Party flexibility to host General Meetings in a way that makes sense for that particular cycle, either online, in person, or a hybrid of the two. Currently technological and organizational limits make hybrid meetings nearly impossible, hence preventing any in-person get togethers. \n\nThe lack of in-person gathering hampers the ability of members and volunteers to connect with one another, forming bonds and connections, sharing stories and experience in formal and informal ways. So much happens outside the official programming of a meeting that can't be replicated in an online environment.
- Who does this motion impact?
- Party members, volunteers, and staff
- Impact on exisiting GPC policy.
- Not applicable (e.g., directive to council, constitutional amendment)
- Green Values
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SustainabilitySocial JusticeParticipatory Democracy
- Supporting Evidence
- Jurisdiction: Is this proposal under federal jurisdiction?
- Unsure or Not applicable (e.g. directives and constitutional changes)
- Please indicate the language the proposal is being submitted in.
- English
- Déclaration introductive
- Lors de la dernière assemblée générale, au plus fort de la pandémie, une modification a été apportée afin d'empêcher le Parti de tenir des assemblées générales en personne seulement. Bien que cela ait pu être logique à l'époque, plus de deux ans plus tard, cela doit être revu car les réunions en personne sont une partie essentielle des organisations sociales telles que les partis politiques.
- Déclaration de motion d'urgence
- L'article 8.7 est modifié comme suit \n\n\"Une assemblée générale peut se tenir en personne, en ligne ou en hybride (en ligne et en personne).
- Type de motion d'urgence
- Un amendement constitutionnel pour changer la constitution ou les règlements.
- Avantages
- Cette modification donne au Parti la possibilité d'organiser des assemblées générales d'une manière qui convient à ce cycle particulier, soit en ligne, soit en personne, soit une combinaison des deux. Actuellement, les limites technologiques et organisationnelles rendent les réunions hybrides presque impossibles, empêchant ainsi toute rencontre en personne. \n\nL'absence de réunions en personne entrave la capacité des membres et des bénévoles à entrer en contact les uns avec les autres, à créer des liens et des connexions, à partager des histoires et des expériences de manière formelle et informelle. Il se passe tellement de choses en dehors de la programmation officielle d'une réunion qui ne peuvent être reproduites dans un environnement en ligne.
- Qui est concerné par cette motion ?
- Les membres, les bénévoles et le personnel du parti.
- Impact sur la politique actuelle du GPC.
- Sans objet (par exemple, directive au conseil, amendement constitutionnel).
- Valeurs vertes
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DurabilitéJustice socialeDémocratie participative
- Preuves à l'appui
- Compétence : Cette proposition relève-t-elle de la compétence fédérale ?
- Incertain ou sans objet (par exemple, directives et changements constitutionnels)
- Veuillez indiquer la langue dans laquelle la proposition est soumise.
- Anglais
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